torsdag den 24. juli 2014

Ung mand blev troende

Er Bibelens Gud - og Hans løfter om at møde verden med sit Ord - noget værd? Det lader til det!

Her et kort uddrag fra bogen 'Min vej under Korset' af Pastor Marcus.


Fra en mødekampagne i Cairo skriver han følg: " Nogle af de unge studenter delte indbydelser ud på gader og stræder. En af dem gav en sådan indbydelse til en ung mand, han traf på. Da denne så, at det drejede sig om et kristeligt møde, rev han indbydelsen i stykker og smed den væk. Den unge student gik imidlertidigt efter ham og sagde nogle få ord til ham, der overbevist ham om, at han burde komme og se, hvad det var. Guds Ånd talte mægtigt til denne unge mand. Han kom til møde efter møde. Til sidst stod han op og sagde: ' Nu kan jeg ikke sidde stille længere. Jeg var en navnkristen, og jeg kan ikke huske, at jeg nogensinde har søgt Gud. Jeg blev meget vred på studenten, der gav mig indbydelsen og fulgte efter mig. Det, jeg hørte den første aften, gjorde mig meget urolig. Jeg har begået enhver form for synd. Skønt jeg er 30 år og gift, kommer jeg sjældent hjem til min familie før midnat, men vor himmelske Fader har forbarmet sig over mig og frelst mig ved det andet møde, jeg overværede. Jeg beder nu for min kone, mine slægtninge og venner, at de også må blive frelst. ' Og så bad han, medens tårerne strømmede ned ad hans kinder. " 



Når Bibelens Ord bliver strøget ud - vidt og bredt - skal det ej vende tomt tilbage!

Ræk armen ud til hjælp med Guds Ord.   






Ingen kommentarer:

Send en kommentar